اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فیلم| 24 ساعت تلاش بی‌وقفه برای اطفاء حریق پارک ملی گلستان

از ساعت 16 روز شنبه 27 دیماه جاری حریق در پارک ملی گلستان آغاز شد و این حریق از ساعت سه بامداد روز یکشنبه گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه دارد و شرایط به صورتی است که برای اعزام نیزو، تجهیزات و بالگرد درخواست بالگرد شده که دو بالگرد هلال احمر و هوا فضای سپاه آماده اجرای پرواز در منطقه در صبح روز دوشنبه هستند و در حال حاضر نیز بالغ بر 100 نفر نیروی محیط‌بان محیط زیست، بسیج و منابع طبیعی در منطقه حاضر و در حال اجرای عملیات اطفاء حریق هستند.

فیلم|  24 ساعت تلاش بی‌وقفه برای اطفاء حریق پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ساعت 16 روز شنبه 27 دی ماه جاری وقوع حریق در ارتفاعات پارک ملی گلستان گزارش شد که بلافاصله با اعلام حریق سطح سه، نیروهای محیط‌بانی و گروه‌های مردمی به منطقه اعزام شدند.

با تلاش محیط‌بانان حریق به کنترل درآمد و از گسترش آن جلوگیری شد اما ساعت سه بامداد یکشنبه 28 دیماه جاری با شدت وزش باد در منطقه، این آتش‌سوزی گسترش یافت و از کنترل خارج شد که بلافاصله 10 گروه واکنش سریع از شهرستان‌های استان برای اجرای عملیات اطفاء به منطقه فرا خوانده شدند.

بامداد روز یکشنبه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان جلسه کمیته مقابله با بحران در محل ساختمان اداری پارک با حضور فرماندار گالیکش، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی شهرستان، رئیس هلال احمر شهرستان تشکیل و ارزیابی‌های لازم انجام شد.

بلافاصله استاندار گلستان نیز در منطقه حاضر شد و ارزیابی‌ها افزایش وسعت حریق را نشان می‌داد که سه حریق در فاصله نزدیک به هم در منطقه «دره شمالی» رخ داده و در حال گسترش است .

با تدبیر استاندار گلستان و مدیرکل حفاظت محیط زیست 100 نفر از نیروهای محیط‌بانی، سپاه و منابع طبیعی در منطقه ساماندهی شده و طی یک سناریو مشخص عملیات مهار آتش در اولویت قرار گرفت.

پس از برگزاری جلسه کمیته مقابل با بحران شهرستان در محل ساختمان اداری پارک ملی گلستان تصمیم گرفته شد با توجه به افزایش سطح حریق در منطقه و به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر، نیازمندی فعالیت بالگرد برای اعزام نیرو، تجهیزات و اطفاء حریق استفاده شود.

به گفته «محمدرضا کنعانی» مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، این هماهنگی برای بهره‌‌گیری از توان بالگرد هلال احمر و هوا فضای سپاه انجام شده و دوشنبه صبح در صورت مساعد بودن شرایط جوی، پروازها آغاز خواهد شد.

به گفته وی تاکنون هیچ گزارشی از تلفات گونه‌های جانوری منطقه گزارش و یا موردی مشاهده نشده است.

در حال حاضر تمام نیروهای اطفاء حریف در منطقه حاضر و در حال امدادرسانی هستند و از طریق گروه‌های پشتیبان جیره غذایی 48 ساعته، آب و تجهیزات لازم به منطقه اعزام شده است.

 

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول